Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

ON THE ISSUE OF COMPETITIVENESS OF FLOUR CONFECTIONERY PRODUCTS PRODUCED IN KYRGYZSTAN

https://doi.org/10.37493/2307-910X.2021.2.18

Abstract

The results of the analysis of the quality of flour confectionery products sold in the consumer market of Kyrgyzstan are presented. Some inconsistencies with the requirements of the current regulatory documents were revealed. The results obtained can be useful to manufacturers for the formation of product labeling in accordance with consumer demand for information about the product and the regulated requirements of the technical regulations of the customs union, for practicing trade workers in the formation of the assortment of a trade organization.

About the Authors

I. Y. Reznichenko
Kemerovo State University
Russian Federation


T. V. Renzyaeva
Kemerovo State University
Russian Federation


A. O. Renzyaev
Kemerovo State University
Russian Federation


N. M. Abytova
Kemerovo State University
Russian Federation


k. E. Kurbanbek
Kemerovo State University
Russian Federation


References

1. Рынок кондитерских изделий [Электронный ресурс].- Режим доступа: http://www.foodmarket.spb.ru/current.php?article=2607. Дата обращения 1.03.2021

2. Киргизия: Внутренний рынок заполнен более дешевой импортной кондитерской продукцией - Минсельхоз. [Электронный ресурс].- Режим доступа: http://sugar.ru/node/16071.- Дата обращения 1.03.2021

3. Рензяева, Т.В. Экспертиза мучных кондитерских изделий. Качество и безопасность. / Т.В. Рензяева, И.Ю. Резниченко, Т.В. Савенкова, В.М. Позняковский - М.: ИНФРА-М, 2015. - 274с

4. Плаксина, М.М. Дескрипторно-профильный анализ печенья/Плаксина М.М., Резниченко И.Ю.// Сборник тезисов VIII Международной научной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых. Под общей редакцией А. Ю. Просекова. 2020.- с. 318-320

5. Резниченко, И.Ю. Правильная этикетка - залог успешных продаж/И.Ю. Резниченко, О.Ю.Тихонова, И.Л. Сельская//Пищевая промышленность. -2019. - № 7. - С. 1924.

6. Тихонова, О.Ю. Оценка качества и конкурентоспособности маркировки пищевой продукции. Термины и определения/О.Ю.Тихонова //Технология и товароведение инновационных пищевых продуктов. 2016. - № 5 (40). - С. 81-85.

7. Резниченко, И.Ю. Влияние маркировки на конкурентоспособность това-ра/Резниченко И.Ю., Хохлова Н.В., Торошина Т.А., Тихонова О.Ю., Сельская И.Л.//Технология и товароведение инновационных пищевых продуктов. - 2016.- № 2 (37).-С.113-119.


Review

For citations:


Reznichenko I.Y., Renzyaeva T.V., Renzyaev A.O., Abytova N.M., Kurbanbek k.E. ON THE ISSUE OF COMPETITIVENESS OF FLOUR CONFECTIONERY PRODUCTS PRODUCED IN KYRGYZSTAN. Modern Science and Innovations. 2021;(2):173-179. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-910X.2021.2.18

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)