Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

THE METHOD OF COMPLEX EVALUATION OF QUALITY OF CUSTOMER SERVICE AT THE ENTERPRISES OF FOOD INDUSTRY

https://doi.org/10.33236/2307-910Х-2018-4-24-134-142

Abstract

The competitiveness of enterprises in modern world is determined by two factors: price and quality. For food enterprises, the quality factor is represented by such components as product quality and quality of service.

About the Authors

Tanyana Valeryevna Krapiva
Kemerovo State University
Russian Federation


Larisa Alexandrovna Mayurnikova
Kemerovo State University
Russian Federation


Sergey Vladimirovich Novoselov
Altai State Technical University
Russian Federation


References

1. Катаев Н.Н. Методы исследований для оценки качества торгового обслуживания //NAUKA-RASTUDENT.2015 № 2 С. 18.

2. Никольская Е. Ю. Севременные методы оценки качества на предприятиии индустрии гостеприимства/ Е. Ю. Никольская А.А. Зайцева //CTTERIS PARIBUS/2015 # 4 С. 75-79.

3. Курс MBA по маркетингу/Чарльз Д. Шив, Александр Уотсон Хайэм/Пер. с англ. М.: Альпина паблишер. 2003. С. 145

4. Хилл Н., Брайерли Дж., Мак-Дуголл Р. Как измерить удовлетворенность клиентов / Пер. с англ. М.: ИНФРА-М, 2010.

5. Gounaris S. Measuring service quality in b2b services: an evaluation of the SERVQUAL scale vis-a-vis the INDSERV scale. Journal of Service Marketing 19/6 (2005) Emerald Group Publishing Limited, 421-435.

6. Griinroos C. Service Management and Marketing. Customer management in Service Competition/ 3rd edition. John Wiley & Sons, Ltd, England. 483 p.

7. Минько Э. В. Качество и конкурентоспособность / Э.В. Минько, М. Л Кричевский. Питер. 2004. 272 с.

8. Крапива Т. В. Системный подход к управлению качеством продукции общественного питания в условиях инноваци-. канд.техн.наук. КемТИПП, 2013 г, 158 с.

9. Маюрникова Л. А., Менеджмент качества в ресторанном бизнесе Маюрникова Л. А., Крапива Т. В., Давыденко Н. И. монография / Л. А. Маюрникова, Т. В. Крапива, Н. И. Давыденко ; М-во образования и науки Российской Федерации, Кемеровский технологический ин-т пищевой пром-сти. Кемерово, 2010.

10. Крапива Т. В. Анализ рынка предприятий общественного питания г. Кемерово, https://elibrary.ru/item.asplid- 29395246 Крапива Т. В., Суханов А. А., Большанина Т. Ю. // Актуальные проблемы химии, биотехнологии и сферы услуг Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. Главный редактор Филатова Е.Г., технический редактор Чернухин М.В. 2017. С. 280-286

11. Parasuraman A. A. Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research / A. Parasuraman, Valarie A. Zeithaml, Leonard L. Berry // Journal of Marketing. 1985. Vol. 49. P. 41-50.


Review

For citations:


Krapiva T.V., Mayurnikova L.A., Novoselov S.V. THE METHOD OF COMPLEX EVALUATION OF QUALITY OF CUSTOMER SERVICE AT THE ENTERPRISES OF FOOD INDUSTRY. Modern Science and Innovations. 2018;(4):134-142. (In Russ.) https://doi.org/10.33236/2307-910Х-2018-4-24-134-142

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)