Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

A STUDY OF CUSTOMER SATISFACTION WITH VEGETABLE SAUCES

Abstract

In article on the basis of the results of our research the results of findings to identify important consumer characteristics of vegetable sauces; the definition of the relationship between it and customer satisfaction using the Kano model are shown.

About the Authors

Svetlana Yur’evna Glebova
Siberian University of Consumer Cooperation
Russian Federation


l’ga Valentinovna Golub
Siberian University of Consumer Cooperation
Russian Federation


Nataliya Ivanovna Davydenko
Kemerovo State University
Russian Federation


Velentina Ivanovna Bakaitis
Siberian University of Consumer Cooperation
Russian Federation


References

1. Уварова В. И. Социологические методы исследования в товароведении пищевых продуктов /В. И. Уварова, О. В. Евдокимова; под ред. Т. Н. Ивановой М.: ИД ФОРУМ: ИНФРА-М, 2012. 256 с.

2. Глебова С. Ю. Предпочтения российских потребителей в отношении соусов овощных / С. Ю. Глебова, Н. И. Давыденко, О. В. Голуб // Конкурентоспособность в глобальном мире: экономика, наука, технологии. 2017. № 10. Ч. 7. С. 860-866.

3. Евдокимова О. В. Маркетинговые исследования потребительского рынка соусов / О. В. Евдокимова, Н. А. Конопелькина // Технология и товароведение инновационных пищевых продуктов. 2015. № 2(31). С. 101-105.

4. Liao Y., Yanga C., Lic W. Extension Innovation Design of Product Family Based on Kano Requirement Model. Procedia Computer Science, 2015, vol. 55, pp. 268-277. doi.org/10.1016/j.procs.2015.07.045

5. Grazia M., Vezzetti VE. Kano qualitative vs quantitative approaches: An assessment framework for products attributes analysis. Computers in Industry, 2017, vol. 86. Pp. 15-25. doi.org/10.1016/j.compind.2016.12.007

6. Шадрина С. В. Оценкаудовлетворенностипотребителей услуг общественного питания в г. Архангельске методом Кано // Маркетинг в России и за рубежом. 2011. № 1. С. 18-28.

7. Габинский А. В. Формирование потенциала удовлетворенности потребителей при проектировании продукции/ А. В. Габинский, В. М. Позняковский, О. В. Голуб//Конкурентоспособность в глобальном мире: экономика, наука, технологии. 2016. № 8. Ч. 1. С. 84-87.

8. Chen L.-F. A novel approach to regression analysis for the classification of quality attributes in the Kano model: an empirical test in the food and beverage industry. Omega, 2012, vol. 40, Is. 5, pp. 651-659. doi.org/10.1016/j.omega.2011.12.004

9. Lin S.-P., Yang C.-L., Chan Ya-h., Sheu C. Refining Kano’s ‘quality attributes-satisfaction’ model: A moderated regression approach, International Journal of Production Economics, 2010, vol. 126, Is. 2, pp. 255-263. doi.org/10.1016/j.ijpe.2010.03.015

10. Рудакова О. Ю. Развитие институциональной модели управления качеством бытовых услуг (на материалах Ростовской области): авторф. дис.. канд. экон. наук: 08.00.05. Шахты, 2012. 26 с.


Review

For citations:


Glebova S.Yu., Golub l.V., Davydenko N.I., Bakaitis V.I. A STUDY OF CUSTOMER SATISFACTION WITH VEGETABLE SAUCES. Modern Science and Innovations. 2018;(1):121-127. (In Russ.)

Views: 74


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)