Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF THE HOSPITALITY INDUSTRY IN THE CONTEXT OF THE PANDEMIC ON THE EXAMPLE OF THE NORTH CAUCASUS REGION

https://doi.org/10.37493/2307-910X.2021.3.24

Abstract

The article is devoted to the study of the stability of the local market of the tourism and hospitality industry in the conditions of the economic crisis caused by the pandemic, falling incomes of the population and, as a result, demand for goods and services. The coronavirus pandemic has significantly changed not only the psychology of consumption of tourist services, but also the service of hospitality in general. This trend will contribute to the growth of demand for cheap tours and destinations, and at the same time to the growth of requirements for the quality of service. Other specific types of tourism, such as medical and recreational tourism (health and well-ness services), may become more popular among the younger generation. The resort regions of the North Caucasus (the geographical region of the CMS) are in a favorable position in this direction, as they have a developed recreational infrastructure and qualified personnel.

About the Authors

A. V. Baturov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


V. F. Kshishnevskaya
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


References

1. Афанасьев О.Е., Афанасьева А.В. Инновационные тренды в контексте глобальных угроз пандемии COVID-19: механизмы для туристской отрасли России // Современные проблемы сервиса и туризма, 2020.-. №4. - С. 7-26.

2. Батуров А. В., Кшишневская В. Ф. Совершенствование методов оценки устойчивости предприятий туристической индустрии на региональном уровне // Современная наука и инновации.- Ставрополь - Пятигорск: Институт сервиса, туризма и дизайна (филиал) СКФУ в г.Пятигорске, 2020. - №2 (30). - С.158 - 166.

3. З.Зайнуллина Т. Г. Использование инструментария экономики впечатлений для продвижения гостиничного продукта // Вопросы регулирования экономики, 2017. - Том 8, № 3. - С.71-76.

4. Корпорацию по туризму создадут на базе «Курортов Северного Кавказа» // URL: https://kavkaz.rbc.ru/kavkaz/18/12/2020/

5. Новичков Н.В. О некоторых аспектах развития туризма как части креативной экономики и экономики впечатлений// Сервис в России и за рубежом, 2013 - №8.- С.113-121.

6. Осокин В.М. Концепция экономики впечатлений в развитии туризма и гостеприимства //Сервис в России и за рубежом, 2014 - №3.- С.54-51.

7. Пайн Б. Джозеф II, Гилмор Джеймс Х. Экономика впечатлений. Работа - это театр, а каждый бизнес - сцена. - М.: Изд-во «Вильямс», 2005.

8. Ростуризм раскрыл потери отрасли из-за пандемии и отсутствия туристов URL: https://www.rbc.ru/society/19/10/2020/

9. Российский постиндустриальный экспорт: вызовы и перспективы: докл. к XVIII Апр. междунар. науч. конф. по проблемам развития экономики и общества, Москва, 11-14 апр. 2017 г. / рук. авт. кол. Н. В. Акиндинова, Л. И. Якобсон ; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». - М. : Изд. дом Высшей школы экономики, 2017. - 41с.

10. Скобкин С.С. Индустрия гостеприимства или туризма? Кто прав? // Российское предпринимательство, 2012.- №21. - С.130 - 135.

11. UNWTO World Tourism Barometer and Statistical Annex, December 2020: UNWTO World Tourism Barometer (English version): Vol. 18, No 7 (e-unwto.org)


Review

For citations:


Baturov A.V., Kshishnevskaya V.F. PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF THE HOSPITALITY INDUSTRY IN THE CONTEXT OF THE PANDEMIC ON THE EXAMPLE OF THE NORTH CAUCASUS REGION. Modern Science and Innovations. 2021;(3):243-252. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-910X.2021.3.24

Views: 96


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)