Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

POLITICAL COMMUNICATIONS IN THE PRE-ELECTION PERIOD: VARIATIONS OF IMPACT

https://doi.org/10.33236/2307-910X-2019-25-1-199-205

Abstract

A significant goal of political communication is to attract the attention of the respondent, to persuade and stimulate action. Consequently, the information impact of the subject on the object of communication pursues the goals set by the subject.

About the Authors

A. K. Botasheva
Pyatigorsk state University
Russian Federation


I. S. Miller
Pyatigorsk state University
Russian Federation


References

1. Боташева А. К., Данилова Е. С. Векторы развития и социокультурные факторы информационной политики в условиях политических рисков национальной безопасности // Вестник Пятигорского государственного лингвистического университета. 2015. № 2. С. 351-354.

2. Бурдье П. Социология политики: Пер. с фр. / Сост., общ. ред. и предисл. Н.А.Шматко. М.: SocioLogos, 1993. 336 с.

3. Володенков С. В. Политическое управление как процесс информационно-коммуникационного регулирования современных общественных отношений // Вестник РУДН. Серия: политология. 2017. Т. 19. № 3. С. 279-289.

4. Данилова Е. С, Боташева А. К. Политической стабильность: параметры, коннотации, конфигурация обеспечивающих факторов // Вестник Пятигорского государственного лингвистического университета. 2015. № 2. С. 358362.

5. Пермяков О. Н. Психологические условия повышения эффективности участия в политических дебатах: автореф. дис.. канд. псих, наук: 19.00.13. Тамбов, 2004. 25 с.

6. Соколова-Бауш Е. А. Самопрезентация как фактор формирования впечатления о коммуникаторе и реципиенте: дис.. канд. психол. наук: 19.00.05. М., 1999. 123 с.

7. Соловьева Е. В. Речевой акт возмущения как средство самопрезентации в политическом дискурсе (на примере текстов дебатов в Бундестаге) // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2012. № 150. С. 65-70.

8. Хабермас Ю. Философский спор вокруг идеи демократии (Лекция вторая) // Хабермас Ю. Демократия. Разум. Нравственность. М., 1995. 252 с.

9. Цибизов К. С. Самопрезентация языковой личности в немецком молодежном чат-дискурсе: собственно молодежное и национально-специфическое: дис.. канд. филол. наук. Саратов, 2009. 225 с.

10. Шарков Ф.И. Управление политическими коммуникациями путем сегментации политического рынка и позиционирования политических субъектов // Коммуникология. 2014. Т. 5. № 3. С. 119-128.

11. Шварценберг Р.-Ж. Политическая социология: В 3 ч. М., 1992. 180 с.

12. Шейгал Е. И. Семиотика политического дискурса: дис.. д-ра филол. наук: 10.02.01 10.02.19. Волгоград, 2000.

13. с.

14. Campbell, A., Converse, P. Е., Miller, W. Е. & Stokes, D. Е. The American Voter. New York: Willey, 1960. 230 p.

15. Deuttsch K. The Nerves of Government: Models of Political Communication and Control. N.Y., 1966.

16. Innis H. Empire and communications. Toronto:University of Toronto Press, 2007. 158 p.

17. Lasswell H. D. The structure and function of communication in society // The Communication of Ideas / Ed. by L. Bryson. N. Y., 1948.

18. Perloff R. M. Political communication: politics, press, and public in America. Mahwah, NJ, 1998.


Review

For citations:


Botasheva A.K., Miller I.S. POLITICAL COMMUNICATIONS IN THE PRE-ELECTION PERIOD: VARIATIONS OF IMPACT. Modern Science and Innovations. 2019;(1):201-207. (In Russ.) https://doi.org/10.33236/2307-910X-2019-25-1-199-205

Views: 105


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)