Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

DEVELOPMENT OF THE TOURIST INDUSTRY: NEW CHALLENGES FOR DIGITAL TRANSFORMATION

https://doi.org/10.37493/2307-910X.2020.4.29

Abstract

The evolution and application of digital technologies are fundamentally changing the way people live, work, travel and do business, and in the process they are transforming and reshaping tourism. The scale and diffusion of digital technology varies by country, sector, organization and location. The resulting opportunities and barriers create an uneven playing field that is exacerbated by the growing gap between technology and globally connected tourism enterprises and traditional micro and small enterprises, often characterized by low-tech business practices. There is a lot of focus on digital marketing and e-commerce today as a way to enter new markets, attract customers and build a brand, and the travel sector as a whole will need to make full use of these new technologies to stay competitive and take advantage of innovation, productivity and value creation.... Policymakers have an important role to play in helping travel companies of all sizes, including more traditional and smaller firms, participate in the digital revolution and thrive in response to these paradigm-shifting technologies. In this context, the article discusses the main directions of the implementation of the digitization process in parallel with foreign and domestic practices.

About the Authors

A. N. Goncharov
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


Z. A. Gubieva
Russian state University of tourism and service
Russian Federation


T. N. Lavrova
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


E. N. Pertsevaya
North-Caucasus Federal University
Russian Federation


V. V. Khubulova
Stavropol state pedagogical Institute
Russian Federation


References

1. Азар В.И. Экономика и организация туризма. - М. 1972.

2. Алеева В.А., Мочалова Ю.Д. Применение современных информационных технологий в управлении бизнесом в сфере туризма // Бизнес-образование в экономике знаний. 2018. №3. С 3-6.

3. Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Экономика туризма - М.: Финансы и статистика, 2003. - 176 с.

4. Биржаков М.Б. Введение в туризм- СПб.: Герда, 2000. - 192 с.

5. Браймер Р.А. Основы управления в индустрии гостеприимства: Пер с англ. - М.: Аспект Пресс, 2015.

6. Вартумян А.А., Лаврова Т.Н. Формирование организационно-экономического механизма развития курортно-туристской отрасли Кавказских Минеральных Вод // Курорты. Сервис. Туризм. 2019. № 1 (42). С. 94-97.

7. Воливок О.А., Долматова А.С. Роль инноваций в формировании стратегии организации туристской сферы // Карельский научный журнал. 2020. Т. 9. № 3 (32). С. 123-126.

8. Гончаров А.Н., Хубулова В.В. Агротуризм как перспективное направление развития туризма на Северном Кавказе // Экономикам предпринимательство. 2017. № 2-1 (79). С. 205-208.

9. Гончаров А.Н., Хубулова В.В. Пространственное развитие туризма в Ставропольском крае: кластерный подход // Экономикам предпринимательство. 2018. № 2 (91). С. 306-309.

10. Гуляев ВТ. Организация туристской деятельности. Учебное пособие. - М.: Нолидж, 1996.

11. Квартальнов, В. А. Туризм - М.: Финансы и статистика, 2014.

12. Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз ДЖ. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. - М.: Юнити-Дана, 2016.

13. Криппендорф К. 36 стратегий для победы в эпоху конкуренции / Перев. с англ. - СПб.: Питер. 2005.

14. Морозов М.А., Морозов М.М. Цифровые коммуникации как инструмент формирования единого информационного пространства в туризме// Вестник ГосНОУ, Серия «Человек и общество».2019. №2.С.69-73.

15. Новоселова Н.Н. Газработка перспективных направлений развития туризма и рекреации Северного Кавказа как структурных элементов национальной экономики // Международное научное издание «Современные фундаментальные и прикладные исследования». 2016. №23 (3). С. 85-89.

16. Новоселова Н.Н., Новоселов С.Н. Исследование направлений развития региональной социально-экономической системы с позиций институциональной составляющей и территориальной локализации //Международное научное издание Современные фундаментальные и прикладные исследования. - 2017. - № 1 (24). - С. 218-224.

17. Паршин В.Я., Паршина М.В. Цифровые технологии как инструмент, влияющий на потребительский выбор в сфере туризма// Образование и наука в Госсии и за рубежом. 2019. -№2(50). - С. 495-500.

18. Саак, А. Э. Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме - М.: Питер, 2017.

19. Чудновский, А. Д. Информационные технологии управления в туризме - М.: Кно-Гус, 2014.

20. Шебзухова Т.А., Клименко И.С. Современные подходы при исследовании проблем подготовки кадров для туриндустрии //Курорты. Сервис. Туризм. 2019. № 1 (42). С. 40-43.


Review

For citations:


Goncharov A.N., Gubieva Z.A., Lavrova T.N., Pertsevaya E.N., Khubulova V.V. DEVELOPMENT OF THE TOURIST INDUSTRY: NEW CHALLENGES FOR DIGITAL TRANSFORMATION. Modern Science and Innovations. 2020;(4):189-196. (In Russ.) https://doi.org/10.37493/2307-910X.2020.4.29

Views: 79


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)