Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

Political pr in the field of international relations

https://doi.org/10.33236/2307-910X-2020-1-29-127-133

Abstract

The increased influence of information technology has led to the fact that the issue of building not only effective, but also systemic communications has become urgent, as far as the order of international relations needs more predictable, more open interactions of an interstate nature, including in the field of political PR.

About the Authors

A. K. Botasheva
Pyatigorsk State University
Russian Federation


I. A. Gereikhanova
Pyatigorsk State University
Russian Federation


V. N. Panin
Pyatigorsk State University
Russian Federation


References

1. Батлер Дж. Психика власти: теории субъекции. Спб.: Алетейя, 2002. 168 с.

2. Блэк С. Public Relations. Что это такое? М.: Новости, 1990. 239 с; Блэк С. PR: Международная практика. М.: Издательский дом «Довгань», 1997. 180 с.

3. Большая российская энциклопедия. [Электронный ресурс]. URL: https://bigenc.ra/economics/text/2198768 (дата обращения 29.02.2020)

4. Виноградова СМ., Мельник Г.С., Панцерев К.А. Медиаориентированный подход в подготовке специалистов по связям с общественностью в сфере международных отношений // Медиаобразование. 2017. №. 1. С. 132-148.

5. Генассамблея ООН приняла резолюцию России по контролю над вооружениями. [Электронный ресурс]. [Электронный ресурс]. URL: https://ria.ru/20191107/1560655599.html (дата обращения 02.02.2020)

6. Дегтерев Д.А. Политическое влияние в международной финансовой системе // Вестник международных организаций: образование, наука, новая экономика. 2016. Том 11. №. 4. С. 77-105.

7. Жеглова Ю.Г. Трудности имиджевой политики в интересах Российской Федерации // Общество, политика, экономика, право. 2018. №. 4. С. 10-12.

8. Жильцова О.Н. Связи с общественностью. М.: Издательство Юрайт, 2019. 337 с.

9. Исследование: российские корпоративные сайты - худшие в Европе. [Электронный ресурс]. URL: https://www.newsra.com/russia/12nov2007/site.html (дата обращения 02.02.2020)

10. Кедярова Е.В. Политический пиар в современнй России: полезные свойства для органов государственной власти и местного самоуправления // Электронный научный журнал «ГосРег». 2016. № 3. С. 2. [Электронный ресурс]. URL: http://gosreg.amchs.ru/ (дата обращения 29.02.2020).

11. Кожевников Н.Н., Пашкевич Н.Л. Глокализация: концепции, характерные черты, практические аспекты // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М.К. Аммосова. 2005. Том 2. №. 3. С. 111-115.

12. Международные глобальные организации. [Электронный ресурс]. URL: https://zdamsam.ru/b41805.html (дата обращения 29.02.2020)

13. Олейнов А.Г. Анализ международных отношений с позиций экономической теории // ВЕСТНИК МГИМО УНИВЕРСИТЕТА. 2011. № 1 (16). С. 15-24.

14. См.: Пугачев В.П. Социальные трансформации в постсоветской России в свете стратегии глобального управления человечеством // Государственное управление. Электронный вестник. 2015. Выпуск № 53. С. 17. [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.rU/article/n/16426175 (дата обращения 01.02.2020)

15. Связи с общественностью как социальная инженерия / Под ред. В.А. Ачкасовой. СПб.: Речь, 2005. С. 177-178.

16. Список стран-членов ВТО. [Электронный ресурс]. URL: http://www.rgwto.com/wto.asp?id=5223 (дата обращения 29.02.2020).

17. Фрэнк Джефкинс, Дэниэл Ядин. Паблик рилейшнз / Пер. с англ. под ред. Б.Л. Еремина. М.: Юнити-Дана, 2003. С. 204-205. [Электронный ресурс]. URL: http://univer.nuczu.edu.ua/ (дата обращения: 17. 02.2020).

18. Уолтер Липпман. Общественное мнение. М.: Институт фонда «Общественное мнение», 2004. 384 с.

19. Устав Организации Объединенных Наций. [Электронный ресурс]. URL: http://www.un.org/ra/charter-united-nations/index.html (дата обращения: 17. 02.2020).

20. Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. N. Y., 2007. 160 p.

21. Berelson B. Content Analysis in Communication Research. Glencoe, Illinois: The Free Press, 1952. 220 p.

22. Dennis L. Wilcox, Glen T. Cameron, Bryan H. Reber. Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). - Pearson Education, 2014. 598 p.

23. Lazarsfeld P. The people's choice. How the voter makes up his mind in a presidential campaign. N.Y.: Columbia University Press, 1944. 187 p. [Электронный ресурс]. URL: https://link.springer.com/ (дата обращения: 17. 02.2020)

24. Moilanen Т., Rainisto S. How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding. N. Y., 2009. 230 p.

25. Frank Jefkins. Public Relations. Pitman Publisging. London, 1992. 250 p.

26. Thompson J.B. Ideology and Modern Culture: Critical social theory in the era of mass communication. - Oxford, 1990.380 p.


Review

For citations:


Botasheva A.K., Gereikhanova I.A., Panin V.N. Political pr in the field of international relations. Modern Science and Innovations. 2020;(1):138-145. (In Russ.) https://doi.org/10.33236/2307-910X-2020-1-29-127-133

Views: 260


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)