Preview

Modern Science and Innovations

Advanced search

INFLUENCE OF THE SOCIAL EMPLOYER POLICY ON THE IMPLEMENTATION OF THE HOTEL SERVICE PRINCIPLES BY THE STAFF

Abstract

In this article the author investigates a matter of guest service in terms of the relationships between the hotel owner, staff and guests. We reveal the question how the employers' attitude toward the staff has an effect to the client focus and high service level.

About the Authors

S. V. Surinova
North-Caucasian Federal University
Russian Federation


G. N. Rykun
North-Caucasian Federal University
Russian Federation


References

1. Аверченко, Л.К. Управление персоналом в организации: учеб.пособие для всех форм обучения / Л.К. Аверченко; РАНХиГС, Сиб.инт упр. - Новосибирск: Изд-во СибАГС, 2015. - 203 с.

2. Данилина М. В. Корпоративная культура гостиничного предприятия: социологический анализ // Научно-методический электронный журнал «Концепт». - 2014. - Т. 20. - С. 4396-4400. - URL: http://e-koncept.ru/2014/55144.htm.

3. Вайнцвейг, Ари. Безупречный сервис. Чтобы каждый клиент чувствовал себя королем / пер. С англ. - М.: Издательство «Добрая книга», 2006. - 152 с.

4. Гапоненко, А. Л. Стратегическое управление: учебник / А.Л. Гапоненко, А.П. Панкрухин. - 5-е изд., стер. - М.: Омега, 2011. - 464 с.

5. Зайцева, Н.А. Управление персоналом в гостиницах: Учеб. пособие. - М.: ФОРУМ, 2012. - 209 с.

6. Райли, Майкл. Управление персоналом в гостеприимстве. Пер. с англ. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. - 191 с. (Серия «Зарубежный учебник»).

7. https://hr-portal.ru/

8. http://www.rixoscareer.com/

9. https://www.radissonhotelgroup. com/careers


Review

For citations:


Surinova S.V., Rykun G.N. INFLUENCE OF THE SOCIAL EMPLOYER POLICY ON THE IMPLEMENTATION OF THE HOTEL SERVICE PRINCIPLES BY THE STAFF. Modern Science and Innovations. 2019;(4):282-293. (In Russ.)

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2307-910X (Print)